Nema kašnjenja, brza pruga S. Pazova – Novi Sad biće gotova do septembra 2021.

Situacija sa korona virusom u Srbiji za sada nije uticala na rokove u izgradnji dela brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada i polovinom aprila trebalo bi da bude završeno probijanja tunela Čortanovci, a cela deonica od 40 kilometara biće završena do septembra 2021. godine, izjavio je danas direktor RŽD International u Srbiji Mansurbek Sultanov.

„Ovo nisu prijatne vesti oko korona virusa, ali mi smo bili spremni za takvu situaciju“, kaže Sultanov za Tanjug.

On navodi da su se dobro organizovali i u sedištu kompanije u Beogradu smanjili broj ljudi koji rade iz centrale, a poslali 90 odsto zaposlenih da radi od kuće, pošto im je IT služba obezbedila odgovarajuća softverska rešenja.

„Još u januaru sam izdao naredbu da u kancelarijama u Beogradu budu instalirani uređaji za dezinfekciju različitog tipa“, kaže on i dodaje da takođe ljudi koji imaju simptome koji mogu ukazivati na korona virus, poput kašlja, ne dolaze u kancelarije, već da budu kod kuće i da poštuju sve mere Vlade Srbije.

Sultanov navodi da u centrali u Beogradu imaju direktno zaposlenih oko 100 ljudi, a sa podizvođačima više od 1.000 radnika i da svi slede uputstva srpske vlade.

Zaposleni u RŽD su ispoštovali i sve mere kada je reč o kretanju preko granice, naglasio je on.

Ističe da na gradilištima situacija oko korona virusa do sada nije uticala na rad i predviđenu dinamiku, pošto se radi na otvorenom.

Komentarišći najnovije zabrane kretanja, Sultanov kaže da će potpisali dozvole za kretanje radnika samo od gradilišta do kuće.

„Radovi se odvijaju po planu i ostajemo pri roku da će naša deonica brze pruge od Beograda ka Budimpešti, to jest Stara Pazova – Novi Sad, biti gotova do septembra 2021. godine“, naveo je on.

Kako je rekao, na vijaduktu je završeno oko 90 odsto radova, što je u skladu sa dinamikom, a tunel Čortanovci 85 odsto.

„Pre par nedelja smo obećali vladi da bude spojen severni i južni portal, to jest da tunel (dve cevi po 1.050 metara) bude skroz probijen i to će biti polovinom aprila. Na trasi pruge imamo probleme imovinsko- pravne prirode, ali to je slučaj svuda u svetu gde gradimo. Pre par dana sam održao hitan sastanak na kome su bili i predstavnici resornog ministarstva i napravili smo plan kako to da rešimo“.

Sultanov ističe da realizaciju projekta lično prate i podržavaju predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Tako da je već postavljeno 35 kilometara koloseka od ukupno 40, dodao je Sultanov.

Objašnjava da je deonica projektovana za brzine do 200 kilometara na sat, kao i da se gradi po standardima operabilnosti EU, što znaci da svi sistemi i podstistemi, kao i protokoli, moraju potpuno da budu usaglašeni sa evropskim normama za bezbednost, eksploataciju, kvalitet i drugo.

Sultanov navodi da je to jedna od najtežih deonica koje su do sada gradili u Srbiji zbog prirode zemljišta, pošto pruga ide obalom reke Dunav, zatim zbog zaštite prirode Fruške gore, Sremskih Karlovaca i slično, a pronađene su na trasi i bombe, projektili i druge stvare koje su ometale radove.

Vijadukt od oko 3,5 kilometara je, navodi, najinteresantniji objekat na trasi i već je završeno 90 odsto rasponskih kontrukcija.

Novim ugovorom u ruskom kreditu od 172,5 miliona evra predviđena je i izgradnja novog Dispečerskog centra za upravljenje srpskim prugama, a Sultanov kaže da su već započete aktivnosti za njegovu izgradnju, odmah nakon potpisivanja ugovora krajem prošle godine.

Navodi da je taj ugovor napravljen i na osnovu inicijative predsednika Srbije Vučića i da su ruske železnice dobile naredbu da taj projekt naprave tako da bude najbolji železnički sistem u regionu.

Sultanov napominje da se Srbija nalazi na mestu na kome ima više krakova Koridora 10, kao i da ima i Koridor 11 na kome se nalazi barska pruga.

Sve to zahteva centralizaciju i optimizaciju u upravljanju železničkim sistemom, što će povećati bezbednost i smanjiti troškove, naglasio je Sultanov.

Kaže da su već prikupljeni podaci i da će se krenuti sa izradom idejnog projekta u aprilu, koje bi moglo da bude završeno za godinu dana.

Projektanti iz Rusije, njih 16, koji su došli u Srbiju kako bi radili zajedno sa srpskim kolegama na tom projektu, kako kaže, vraćeni su juče u Moskvu zbog aktuelne sitaucije, u skladu sa naredbama Vlade Srbije da se ograniči broj ljudi.

Sultanov dodaje da što se tiče drugih radova nema nikakvih prepreka, pošto su potrebni ljudi i mehanizacija već u Srbiji, kao i srpski podizvođači.

Podseća da su ruske železnice ranije završile rekonstrukciju dela barske pruge kroz Srbiju od Resnika do Valjeva u dužini od 77 kilometara i da sada rade na projektovanju za rekonstrukciju od Valjeva do Vrbnice na granici sa Crnom Gorom.

Kaže da su sa investitorom već završeni svi projektni zadaci, tako da je dobio osam potpisanih projektnih zadataka za osam deonica na tom delu barske pruge.

„Krenuli smo sada u komercijalni rad sa projektantima i prikupljamo podatke koliko bi to koštalo da bi napravili ugovor i smanjili što više eventualne tehničke greške. Radimo kako sa svestskim i evropskim kompanijama tako i sa vašim domaćim projektantom – Saobraćajnim institutom CIP“, naveo je Sultanov.

Sremski Portal / RTV / Foto: Pixaby

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *